Setelah 17 tahun berehat dari industri hiburan tanah air, Puan Sri Tiara Jacquelina membuat kemunculan semula menerusi drama bersiri “Keluarga Baha Don” musim ketiga.

Pengasas dan pemilik syarikat Enfiniti Productions itu meluahkan keterujaan untuk menggalas watak yang tidak pernah pernah digalasnya sebelum ini.

Memetik laporan dari BH Online, keunikan karakter yang diberi nama Ivana dalam drama itu membuatkan hatinya terbuka untuk kembali berlakon.

“Apa yang membuatkan saya tertarik adalah kerana watak Ivana sangat berbeza. Produksi siap memberikan skrip berserta ilustrasi karakter Ivana yang lengkap dengan kostum khas.

“Faktor lain membuatkan saya tidak mampu menolak kerana saya ingin cuba karakter baharu. Saya tidak pernah membawakan watak antagonis dalam drama bergenre komedi, jadi ini peluang keemasan yang tidak seharusnya dilepaskan,” katanya.

collage remy baha don 2 870x600 1
Ivana

Kali terakhir Tiara dilihat berlakon adalah menerusi filem epik “Puteri Gunung Ledang” yang ditayangkan pada 2004.

Diterbitkan oleh Anomalous Films, “Keluarga Baha Don” berkisarkan keluarga yang boleh dianggap pelik apabila memiliki perniagaan kulinari, di sebalik jenayah terancang.

Selain Tiara, drama itu turut dibintangi barisan pelakon berbakat seperti Remy Ishak, Khir Rahman, Susan Lankester, Jihan Muse, Sharifah Aleysha, Fikry Ibrahim, Nam Ron, Melissa Campbell dan ramai lagi.

“Keluarga Baha Don” musim ketiga kini boleh ditonton menerusi platform penstriman dalam talian Viu bermula 29 Julai.

Tonton treler “Keluarga Baha Don” musim ketiga: