Memandangkan #PKP masih lagi dilanjutkan, maka banyaklah masa untuk ibu-ibu di rumah memasak. Dengan anak-anak di rumah sudah pasti mereka akan bermain sepanjang hari dan pastinya akan lapar, jadi kali ini MissMynah nak kongsi satu resepi juadah minum petang yang bukan sahaja mudah tetapi juga enak iaitu Korean Garlic Cheze dengan menggunakan roti burger sahaja.

Sos Cream Cheezz🧀🧀
200g cream cheese
2 sudu kecil sunquik
1/2 cawan whipping cream
2 sudu besar susu pekat
Campurkan semua bahan kedalam pengisar.Dan kisar hingga serasi tak nampak berketul.Peram sekejap dalam 1/2 jam masuk dalam freezer.

Sos Garlic
3 sudu besar butter
2 sudu besar magerin
2 sudu mayonis
7 ulas garlic di dicincang
1 cawan susu segar
1 biji telur
Pasly (ikut suka)

Guna api yang perlahan.Cairkan butter & magerin dalam periuk. Masukkan kesemua bahan yang lain kecuali telur. Semua bahan sudah serasi baru lah pecahkan Telur & Perahkan lemon.

Tutup api & jangan tinggalkan kuah tersebut pastikan anda mengacau perlahan bagi serasikan telur & bahan yang lain supaya tidak nampak beketul-ketul.

Cara buat:
Masukkan cream cheese tadi kedalam Piping.
Pastikan roti tadi sudah di belah 4.
Paipkan sos cream cheze tadi dekat celah-celah belahan roti.
Kalau nak guna roti sandwich pun boleh yaKemudian, ambil roti tadi celopkan kedalam sos garlic tadi.
Kalau suka cheese letak di atas roti tadi & boleh di bakar.
Bakar dalam 10minit suhu 160 darjah kalau nak garing bakar lama sikit.

Selamat mencuba!

📸: Resepi Masakan Instagram

MissMynah #KoreaGarlicCheze #artistsoninstagram #artismalaysia #artismalaysiaofficial #selebriti #selebgram #foodie #foodphotography #foodstagram #foodblogger #resepimudah #makananviral #resepiPKP #aktivitidirumah #pkp #kitajagakita