Baru-baru ini, nama pelakon Amyra Rosli disebut-sebut di Indonesia susulan lakonannya menerusi drama fenomena “Nur” berjaya memberi impak kepada penonton di negara jiran itu.

Seperti yang dikongsikan di laman Instagram (IG) story miliknya, Amyra atau nama sebenarnya Nur Amira Izzati Rosli, mendedahkan beberapa kiriman mesej langsung (DM) yang diterima daripada penonton Indonesia.

page 14
Tangkap layar mesej penonton Indonesia kepada Amyra Rosli

Menurut isteri kepada pelakon Amar Baharin itu, dia berasa gembira dan tidak menyangka lakonannya disambut baik oleh penonton di negara jiran.

“Memang saya menerima terlalu banyak mesej daripada mereka (penonton Indonesia) dan saya berkesempatan juga membalas mesej tersebut dengan mengucapkan terima kasih,” katanya yang dipetik dari Kosmo.

page 15

Dalam pada itu, pengguna media sosial turut berpendapat bahawa wajah Amyra persis bintang sinetron “Bawang Putih Bawang Merah”, iaitu Nia Ramadhani dan bintang filem “Surga Yang Tak Dirindukan”, Raline Shah.

page 13
Nia Ramadhani dan Raline Shah

Diarahkan oleh Shahrulezad, “Nur” mengetengahkan perbezaan kehidupan masyarakat yang dilabel sebagai golongan ‘pendosa’ dan juga golongan ‘beriman’ daripada perspektif masyarakat sekeliling.

Selain Amyra, drama itu turut dibintangi pelakon lain seperti Syafiq Kyle, Datuk Jalaluddin Hassan, Noorkhiriah, Fatimah Abu Bakar, Azhan Rani, Riena Diana dan ramai lagi.

Terdahulu, drama “Nur” dihentikan siaran selama hampir tiga minggu kerana tidak mendapat sambutan pada episod pertama, namun disiarkan semula menerusi stesen televisyen (TV) Indonesia, MNCTV.