Ketika rakyat masih terkesan dengan situasi pandemik dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0, ramai dalam kalangan artis tempatan yang tampil menghulurkan bantuan semampu boleh.

Seperti yang dilihat di media sosial, artis-artis tempatan memberi sokongan penuh terhadap kempen bendera putih, termasuk pelakon Mona Allen.

Isteri kepada pelakon dan pengarah Pekin Ibrahim itu mengambil inisiatif untuk menghulurkan sumbangan berbentuk wang tunai kepada golongan yang benar-benar terjejas dalam situasi sukar ini.

“Salam Jumaat semua . Di sini saya ingin mengambil langkah menerusi Instagram saya untuk membantu mereka yang di dalam kesusahan yang terkesan disebabkan COVID-19.

“Jadi di sini, sesiapa sahaja boleh tinggalkan butiran anda, nama dan nombor akaun bank. Yang betul-betul terdesak sahaja. Inshallah ada di antara pengikut saya yang baik hati boleh membantu anda. Kita tolong kita,” katanya dalam satu hantaran.

Sehubungan dengan itu, Mona turut menyeru orang ramai untuk sama-sama membantu mereka sekiranya berkemampuan.

“Kepada anda semua yg ternampak hantaran ini, silalah tolong orang-orang yang tinggalkan butiran mereka sekiranya anda mampu. Tak banyak sikit pun jadi asalkan mereka dapat makan satu keluarga.

“Maaf saya tak boleh tolong semua, tapi mungkin dengan adanya hantaran ini dapat membantu anda yang terkesan serba sedikit. Terima kasih,” katanya.

Terdahulu, Mona membuka ruang di laman Instagram miliknya bagi membantu peniaga-peniaga kecil yang terjejas untuk mempromosikan perniagaan mereka secara dalam talian.