Usahawan kosmetik Dato’ Seri Vida tampil memberi penjelasan susulan videonya di aplikasi TikTok yang mengatakan orang ramai terlalu berharap pada Kempen Bendera Putih dikritik hebat di media sosial.

Menurut Dato’ Vida atau nama sebenarnya Hasmiza Othman, apa yang ingin disampaikan adalah untuk memberi idea kepada orang ramai agar berusaha mencari inisiatif bagi menampung kehidupan dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sekiranya berkemampuan.

“Bukan maksud saya, yang saya tak sokong Kempen Bendera Putih. Yang betul-betul memerlukan saya dah agihkan di negeri Kelantan dan Perak.

“Yang saya kecewa, dah dapat bantuan tapi masih meminta berulang kali. Minta yang bukan bukan. Sampai bila? Nak harapkan bantuan. Kalau PKP sampai tahun depan macam mana? Kerajaan pun tak boleh bagi bantuan tiap tiap bulan.

“Hanya awak yang boleh mengubah hidup awak sendiri,” ujar pemilik perniagaan Qu Puteh tersebut.

Sebelum ini, Dato’ Vida memberi idea untuk orang ramai membuka perniagaan tanpa perlu mengeluarkan modal seperti menjual batu sungai.

Baru-baru ini tular di media sosial di mana seorang peniaga di aplikasi Shopee mengaut untung melebihi RM2 ribu atas jualan batu sungai.

IMG 4932
IMG 4931