Prihatin dengan situas ekonomi belia ketika ini yang terjejas akibat pandemik #COVID19, Yayasan KRU telah melancarkan program yang dinamakan sebagai ‘Kita Jaga Kita’ yang mana ia sebuah program berbentuk tajaan latihan jangka pendek dan sumbangan barangan teknologi maklumat untuk memperkasakan ilmu dan ekonomi para belia khususnya dari kalangan keluarga kumpulan B40 di Malaysia!

Dari apa yang MissMynah dapat tahu lebih 20 ikon artis akan turut serta dalam program ini seperti Dato Sri Eizlan Yusof , Amber Chia, Datin Lisa Surihani, Zamani SLAM , Winnie K dan ramai lagi. Jadi, bagi korang yang memasang impian mahu jadi ‘influencer’ boleh la turut serta dalam program ni.

Menurut Dato’ Norman Abdul Halim, Presiden Ahli Lembaga Pemegang Amanah, “Golongan belia adalah kumpulan sasar kami kerana mereka mampu mencetus perubahan. Kami percaya program “Kita Jaga Kita” akan memberi impak yang tersendiri khususnya mengubah nasib golongan belia B40 bagi membantu keluarga masing-masing. Saya juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada AEON Co Malaysia Berhad serta Majlis Belia Malaysia kerana menjadi organisasi-organisasi terawal memberi sokongan kepada program kami ini”.Pada majlis yang sama, Yayasan KRU turut melancarkan lagu dan video muzik “Kita Jaga Kita” tajaan AEON Co Malaysia Berhad dan KRU Music. Artis-artis yang terlibat didalam rakaman lagu dan penggambaran video muzik ini turut menyumbang kepada tabung Yayasan KRU dimana hasil kutipan royalti dan jualan digital dari penstriman lagu ini akan digunakan bagi membiayai inisiatif Yayasan KRU.

📸: Yayasan KRU

MissMynah #YayasanKru #kitajagakita #belia #artistsoninstagram #artismalaysia #artismalaysiaofficial #selebriti #selebgram #pkp3 #COVID19