Baru-baru ini kecoh apabila video pakar motivasi dan doktor pakar mata Prof. Dr. Muhaya Mohamad membahas tentang isu “Kenapa Wanita Lambat Dapat Jodoh” tular di media sosial.

Rata-rata warganet termasuk selebriti-selebriti tempatan menzahirkan rasa kurang senang dengan kenyataan Prof. Muhaya yang berbunyi “wanita perlu buat bodoh-bodoh sedikit demi meraih perhatian lelaki”.

Tidak ketinggalan, penyanyi Dr. Soo Wincci juga tampil membidas kenyataan Prof. Muhaya berkenaan isu terbabit menerusi beberapa perkongsian di laman Instagram miliknya.

“Minta maaf juga ya. Saya tak boleh terima ini Prof. Buat bodoh ini hanya demi nak kahwin.

“Itu juga merupakan sesuatu yang tak betul kan? Sebab anda sedang menipu orang disamping memijak diri sendiri hanya semata-mata nak kahwin?

“Biarlah tak kahwin pun, jangan buat bodoh demi nak kahwin sebab takkan kita nak buat bodoh seumur hidup?

“Minta maaf ya jika ada tersasul kata. Tapi silalah fikir secara dalam dan panjang. Ia satu perangai yang sangat toksik dalam senyap!” katanya.

198099522 538734430639851 3524705122110442708 n
Wincci kongsi petikan kajian saintifik tentang wanita yang ‘buat-buat bodoh’ untuk menarik perhatian lelaki

Sehubungan dengan itu, Prof. Muhaya telah memadam video asal perbahasannya di laman Facebook dan YouTube serta tampil memohon maaf atas salah faham yang berlaku.

Dalam perkembangan lain, Wincci memaklumkan bahawa dia sudah pun tamat menjalani tempoh kuarantin selama 14 hari sejak pulang ke Malaysia pada hujung Mei lalu.

📸: Dr. Soo Wincci & Prof. Muhaya