Penyanyi rap terkenal Caprice memanjatkan rasa syukur apabila diberi kebenaran untuk menjalankan misi kemanusiaan di Gaza, Palestin.

Seperti yang dikongsikan menerusi satu hantaran di laman Instagram miliknya, Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli, telah berangkat ke negara tersebut secara bersendirian pada malam Rabu.

Dalam kesempatan itu, Caprice turut meminta orang ramai untuk mendoakan perjalanan dan urusannya di sana.

“Tolong doakan saya, Malaysia. Pada saat-saat akhir Caprice dapat kebenaran untuk masuk ke Cairo-Gaza. Cuma saya kena berangkat seorang diri malam ini.

“Maafkan segala salah silap, halalkan makan dan minum saya. Insya-Allah saya akan banggakan anda satu hari nanti. Demi ummah, rakyat, negara,” katanya.

Meninjau ke ruangan komen, orang ramai dan rakan-rakan artis seperti Fedtri Yahya, Shiera Ijoy, Catriona Ross, Zarina Zainuddin, Puan Sri Tiara Jacquelina, Pekin Ibrahim dan Didie Alias turut mendoakan agar urusan penyanyi tersebut dipermudahkan.

Terdahulu, Caprice merupakan salah seorang artis tanah air yang bersuara lantang dan mengecam kekejaman tentera Zionis terhadap bumi Palestin.

Malah, Caprice turut mengadakan siaran langsung (IG Live) bersama selebriti media sosial dari Israel, Shiraz untuk berbahas tentang isu tersebut.