Pelakon Emma Maembong mengejutkan ramai apabila mendedahkan dirinya sudah bercerai dengan bekas suami, Muhammad Shazli Azhar secara baik.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Emma atau nama sebenarnya Fatimah Rohani Ismail, sudah pun tamat menjalani tempoh idah dan memilih untuk tidak mengumumkan perceraiannya kerana tidak mahu mengeruhkan keadaan.

Bagaimanapun, Emma dan Shazli akhirnya sepakat dan bersetuju untuk mengumumkannya bagi mengelakkan sebarang fitnah daripada mana-mana pihak.

“Salam semua. Pertama kali kami ingin berterima kasih kepada semua yang mendoakan kami. Jodoh kami buat masa ini sampai di sini sahaja.

“Kami berharap semua pihak tidak memanjangkan berita penceraian ini dan tidak mereka-reka cerita yang tidak benar, memandangkan hubungan kami baik-baik sahaja.

“Apatah lagi, kesihatan mental anak-anak adalah keutamaan kami sebagai ibu bapa. Bercerai tidak semestinya perlu bermusuh dan bukanlah penamat segalanya,” katanya.

Sehubungan dengan itu, Emma dan bekas suaminya berharap semua pihak dapat memberi kerjasama untuk tidak mengganggu privasi mereka agar dapat membesarkan kedua-dua anak lelaki mereka dengan baik.

“Ajal, jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Kita hanya mampu merancang tetapi Dialah yang menentukan.

“Sekali lagi, kami memohon diberikan ruang privasi untuk kami membesarkan kedua-dua anak kami dengan baik.

“Terima kasih kerana memahami situasi dan keadaan kami. Mohon doakan yang terbaik buat kami sekeluarga,” katanya.

Terdahulu, Emma dan Shazli mendirikan rumah tangga pada 20 Februari 2020. Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan dua anak lelaki iaitu Shariq Gabriel, 4, dan Shakil Aryan Shah yang kini berusia setahun.