Baru-baru ini tular di media sosial apabila terdapat ura-ura yang mengatakan filem adiwira Marvel Cinematic Universe (MCU) terbaharu berjudul “Thunderbolts” telah difilemkan di ibu kota Kuala Lumpur.

Memetik laporan Scoop, lokasi penggambaran yang terlibat termasuklah Medan Pasar dan bangunan pencakar langit kedua tertinggi di dunia, Menara Warisan Merdeka (KL118).

Penggambaran filem terbitan Marvel Studios dan Walt Disney, itu turut dibantu oleh syarikat produksi tempatan, iaitu Biscuit Films yang pernah terlibat dengan produksi filem “Crazy Rich Asians”, “Blackhat” dan siri televisyen, “Marco Polo”.

Difahamkan pelakon aksi lagak ngeri Sarah Irwin, telah melakonkan babak aksi terjun udara dari Menara Warisan Merdeka untuk watak Yelena Belova, lakonan Florence Pugh.

Turut menguatkan lagi perkara itu adalah apabila pelakon suara, Arabella Gibbins, yang juga kakak kepada Florence Pugh telah berkongsi fotonya berlatarkan Menara Berkembar Petronas (KLCC) di laman Instagram.

Walau bagaimanapun, buat masa ini Marvel Studios mahupun Walt Disney masih belum memberi kenyataan berhubung dakwaan tersebut.

Selain Florence Pugh, “Thunderbolts” yang diarahkan oleh Jake Schreier turut menampilkan barisan pelakon Hollywood lain seperti Harrison Ford, Wyatt Russell, Rachel Weisz, David Harbour dan Sebastian Stan.

Filem ke-36 dari MCU itu dijangka tayang di pawagam pada 2025.

thunderbolts movie differences 1692790032984