Pelakon Shaza Bae berdepan detik cemas apabila mengalami kemalangan dalam perjalanan pulang dari sebuah penggambaran di Lebuhraya Utara Selatan, semalam.

Menurut Shaza, atau nama lengkapnya Shaza Nuriman Muhamad Zamri, kejadian yang berlaku sekitar pukul 9:59 malam itu berpunca daripada sebuah kereta pacuan empat roda yang dipandu seorang pemandu mabuk.

Shaza berkongsikan perkara itu menerusi laman Instagram dan menyertakan beberapa keping gambar keadaan kereta pembantu peribadinya yang remuk dan beberapa buah kereta lain yang terbabit dengan kemalangan tersebut.

sb

“Kejadian semalam selepas pulang dari penggambaran, jam 9.59pm di Bandar Baru Bangi.

“Kereta pacuan empat roda jenis Ford ini dipandu terlalu laju dan telah melanggar sebuah kereta Axia di hadapan kami, menyebabkan ia berpusing dan melanggar kereta pembantu saya hingga menyebabkan kemalangan beberapa kenderaan lain.

“Jumlah kenderaan yang terlibat dalam kemalangan adalah empat buah. Wanita yang berada dalam kereta Axia itu sedang hamil. Kami masih tidak tahu bagaimana keadaannya,” jelasnya.

Pelakon drama “Aku Bukan Ustazah” itu turut meluahkan kekesalan terhadap individu yang memandu kenderaan dalam keadaan mabuk sehingga merisikokan nyawa pengguna jalan raya yang lain.

“Pemandu Ford itu sedang mabuk. Saya mungkin akan kehilangan nyawa malam tadi tetapi Alhamdulillah, Allah Maha Pelindung.

“Pengajaran daripada insiden ini, jangan memandu dalam keadaan mabuk. Jadilah pemandu yang bertanggungjawab. Memandulah dalam had laju yang ditetapkan.

“Jangan disebabkan tindakan melulu anda, nyawa orang lain yang tidak bersalah pula melayang,” tegasnya.