Pengarah Zahir Omar menampilkan filem aksi komedi terbaharu berjudul “HOUSEKEEPING?” selepas kejayaan siri televisyen “Tira” yang menjadikan beliau warga Malaysia mendapat tempat di salah satu studio utama Indonesia.

Pelakon utama yang mewarnai filem ini ialah Alif Satar sebagai Johan, Sharifah Sakinah sebagai Molly dan Fabian Loo sebagai Ah Foo.

Filem ini turut dibintangi oleh barisan pelakon tanah air seperti Pablo Amirul, Ropie Cecupak, Didie Alias, Khir Rahman, Angeline Tan, Maria Farida, Radhi Khalid, Sabrina Ali, Joanne Kam dan ramai lagi.

Plot filem ini bermula apabila Johan cuba mempertahankan rumah tangganya bersama Aida yang dilakonkan oleh Shiqin Kamal, seorang inspektor polis yang ingin bercerai akibat berlakunya konflik kewangan.

Ketika sedang mengemas sebuah bilik di hotel, Johan telah menjumpai sebuah beg yang berisi sejumlah wang bersama-sama rakan sekerjanya iaitu Molly dan Ah Foo. Mereka bertindak ingin membahagikan wang tersebut dan memulakan kehidupan baru.

Namun begitu, malang bagi mereka apabila wang tersebut sebenarnya milik sekumpulan samseng yang diketuai oleh Don A. Pelbagai aksi lucu dan kekecohan berlaku apabila mereka cuba melarikan diri daripada pihak polis dan samseng yang menginginkan wang tersebut.

Kerancakan “HOUSEKEEPING?” turut diselitkan dengan pelbagai ragam serta gelagat aneh tetamu dan pekerja hotel ketika hotel tersebut dikurung.

“HOUSEKEEPING?” kini boleh ditonton menerusi aplikasi penstriman Prime Video mulai 5 September 2024.