Pelakon dan penyanyi Alvin Chong mengidamkan watak-watak yang lebih berat dan mencabar selepas seringkali ditawarkan watak lelaki baik menerusi drama-drama rantaian.

Alvin atau nama lengkapnya, Alvin Chong Chean Wah mendedahkan, namanya pernah ditolak sebuah pihak produksi selepas menjalani uji bakat sebuah filem aksi suatu ketika dahulu.

Menurut Alvin, biarpun lakonannya diterima, namun pengarah membuat keputusan tersebut kerana berpendapat wajahnya terlalu baik.

“Setakat ini, watak yang saya dapat semuanya lebih kurang sama, iaitu hero kacak dan baik. Saya menanti juga watak yang lebih mencabar, tetapi rezeki itu masih belum dapat.

“Saya teringin membawa watak lelaki psiko dalam naskhah pembunuh bersiri, namun belum dapat lagi tawaran sebab orang nampak saya macam budak baik,” ujarnya menerusi Kosmo!

Tambah Alvin lagi, dia masih memikirkan cara terbaik untuk meyakinkan pengarah dan penerbit demi mencari peluang menjayakan watak-watak yang diidamkan.

Beralih ke perkembangan lain, Alvin bakal tampil menerusi drama rantaian terbaharu berjudul “Rahsiamu Selamat Denganku” yang menggandingkannya dengan pelakon meningkat naik, Siti Khadijah Halim.

Selain itu, Alvin juga telah melancarkan album terbaharunya berjudul “Between The Lines”, yang merangkumi lapan buah lagu.