Pelakon Sweet Qismina tampil mengingatkan orang ramai agar sentiasa berwaspada dan berkongsikan lokasi semasa kepada keluarga terutama ketika bersendirian.

Sweet atau nama sebenarnya, Farhanna Qismina Supandi, terpanggil untuk berkongsi perkara itu kerana terkesan dengan insiden yang menimpa Allahyarham Nidza Afham pada Rabu.

“Kesayangan semua, tolong kongsi keberadaan kalau sedang bersendirian, tak kisah perempuan atau lelaki. Tak kisah kalau awak mahir dalam seni mempertahankan diri, gengster macam mana sekali pun tolong kongsi keberadaan anda dengan keluarga.

“Orang kata menjengkelkan nak kemas kini 24 jam pun buatlah,” katanya menerusi perkongsian di laman Instagram Story.

WhatsApp Image 2024 08 15 at 13.23.52

Tambah isteri kepada pelakon Adam Lee itu lagi, sebaiknya elak berkongsikan lokasi di media sosial kerana bimbang ia boleh mengundang perhatian mereka yang mempunyai niat tidak baik dan perkara yang tidak diingini.

“Jangan rajin sangat kongsi lokasi awak dalam media sosial. Kongsi satu jam atau sehari selepas berada di tempat kejadian.

“Kalau rasa tak sedap hati, jangan muat naik dulu. Orang boleh kesan lokasi dan serang anda bila-bila masa sahaja.

“Biar ada privasi dalam media sosial tetapi bukan dengan keluarga. Nasib arwah kongsikan aktiviti dia. Kalau tidak, kita tak akan dapat tahu. Salam takziah, Aufahanie,” katanya.

Terdahulu, penyanyi Aufahanie memaklumkan kehilangan arwah abangnya serta memohon bantuan orang ramai untuk mengesan atau memberikan maklumat kepada keluarga mereka.

Walau bagaimanapun, tidak sampai 24 jam pencarian, mayat arwah dijumpai berhampiran Jambatan Sungai Klang di Klang, Selangor.