Lama menyepi dari industri muzik tanah air, penyanyi Hafiz Suip akhirnya membuat kemunculan semula dengan persembahan di Konsert ByAjai & Mega Friends yang berlangsung di Mega Star Arena, Kuala Lumpur, Sabtu lalu.

Hafiz atau nama Mohamad Hafiz Mohamad Suip menjelaskan, dia belum meninggalkan kerjayanya sebagai penyanyi seperti yang dianggap oleh ramai pihak, sebaliknya ingin berehat dan mencari masa untuk diri sendiri.

“Sebenarnya saya tidak kata nak tinggalkan industri atau merajuk. Cuma saya rasa macam nak berehat sekejap. Nak tarik nafas sebab dengan keadaan di mana kita pun ada masalah kita. Jadi, saya rasa tiba masa untuk berehat sekejap.

“Saya sentiasa ada dalam industri, cuma kurang menonjol seperti dahulu. Saya kena terima, maksud saya yang saya tidak relevan itu, saya ini dah tidak relevan habis,” katanya menerusi Astro Awani.

Bekas juara program Akademi Fantasia musim ketujuh itu mendedahkan dia banyak meluangkan masa bersama ibu bapa di Kuching, memancing serta menjana pendapatan dengan menyewakan bot miliknya kepada rakan-rakan.

Kehadiran Hafiz di konsert Ajai ternyata mencuri perhatian peminat yang lama merindukan persembahannya. Malah persembahan Hafiz turut menerima sorakan hebat dan ‘standing ovation’ daripada penonton.

Dalam perkembangan lain, Hafiz bakal tampil dengan konsert solonya, Konsert Hafiz Suip, Perjalananku yang akan berlangsung di Hikmah Exchange Event Centre, Kuching, pada 13 Oktober 2024.

Konsert ini dianjurkan dengan kerjasama Kementerian Komunikasi dan MCF Academy Sdn Bhd, dengan sokongan MyCreative Ventures.