Dua filem tempatan iaitu “War On Terror: KL Anarki” dan “magiK” kini ditayangkan menerusi platform penstriman video (OTT) terkemuka, Prime Video mulai 25 Julai 2024.

“War On Terror: KL Anarki”

724298c0 khairul

“War On Terror: KL Anarki” merupakan sebuah filem aksi kepolisan arahan Kroll Azry yang mana penggambaran babak klimaks bagi filem ini telah dijalankan di Bukit Bintang, Kuala Lumpur dalam tempoh 10 hari.

“War On Terror: KL Anarki” mengisahkan Khalid, polis yang memberontak dari pasukan khas elit harus membuktikan bahawa dia mampu bekerja sebagai satu pasukan untuk menggagalkan ancaman pengganas yang menjatuhkan Kuala Lumpur.

Filem ini menandakan filem aksi pertama buat Aedy Ashraf selepas lebih sedekad mengukir nama dalam industri hiburan tempatan.

Selain Aedy, “War On Terror: KL Anarki” turut menampilkan barisan pelakon hebat seperti Farali Khan, Adlin Aman Ramlie, Wan Hanafi Su, Daiyan Trisha, Qi Razali, Noki K-Clique, Naque Ariffin, Kahoe Hon dan Sasidaran Subramaniam.

“magiK”

Family 1.1.18 780x470 1

“magiK” merupakan sebuah filem bergenre drama, keluarga dan fantasi arahan Yasu Tanaka itu merupakan suatu usaha untuk menyelami kelebihan dan keistimewaan golongan bermasalah pendengaran.

Menurut Tanaka, filem kedua arahannya itu bukan sekadar mengangkat kisah gadis pekak yang mampu berkomunikasi dengan kelip-kelip, malah menjadi perantara bagi penonton mendekati golongan berkenaan.

“magiK” mengisahkan Kit, gadis pekak berusia 7 tahun yang tinggal di sebuah perkampungan yang terkenal dengan kelip-kelip. Ibu bapanya bergelut dengan masalah kewangan kerana bapanya yang bekerja sebagai pendayung yang membawa para pelancong melihat kelip-kelip.

Ibunya pula mahu Kit belajar bahasa isyarat dan pergi ke sekolah, namun, Kit tidak berani untuk berkomunikasi dengan orang ramai kerana dia lebih cenderung untuk hidup dalam dunianya yang dikelilingi alam semula jadi.

Namun, semuanya mula berubah apabila Kit bertemu dengan kelip-kelip yang seolah-olah berkomunikasi dengannya berkelip dan terbang dengan cara tertentu.

Filem ini menampilkan barisan pelakon hebat tanah air seperti Beto Kusyairy, Nadia Aqilah, Nam Ron, Ruminah Sidek, Roy Azman, Kamarul Eqifshah dan bintang cilik, Qisya Hairulzain.