Pelakon Ruhainies menafikan dakwaan yang mengatakan dirinya bakal mengikat tali pertunangan dengan penyanyi dan pelakon Aliff Aziz.

Ruhainies atau nama sebenarnya Nur Ruhainies Farehah Zainul Illyas, menyifatkan cerita perkara itu sebagai berita palsu dan menegaskan ianya tidak mungkin berlaku.

“Perkara ini tak akan berlaku. Tak adalah. Penyebaran berita tentang pertunangan adalah merepek. Makin lama makin merepek.

“Saya pun tak tahu siapa buat cerita. Tiba-tiba ia dijadikan bahan cerita. Saya rasa sedih juga kerana berita tak sahih dikeluarkan,” katanya menerusi BH Online.

Ruhainies dan Aliff hadir ke prosiding pertuduhan kes khalwat di Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur, pada pagi Rabu.

Dalam pada itu, Ruhainies turut menerima kecaman wargamaya yang mendakwanya tidak sensitif apabila dilihat gembira ketika hadir ke mahkamah.

Bagaimanapun, Ruhainies mengatakan dia tidak pandai berpura-pura menangis di hadapan kamera dan teruja bertemu pihak media.

Terdahulu, Aliff dan Ruhainies hadir di Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan pada 20 Jun lalu bagi proses lanjutan bon jamin terhadap kes khalwat.

Kedua-dua pelakon itu telah ditangkap khalwat di sebuah kondominium mewah di Kuala Lumpur pada 9 Mac lalu.

Ekoran kes tersebut, Aliff dan isterinya yang juga pelakon dan penyanyi Bella Astillah memutuskan untuk bercerai dengan talak satu pada 13 Jun lalu.