Penerbit Haji Fadzil Teh mengakui terpegun melihat penyanyi Khai Bahar menjayakan watak berat buat pertama kali menerusi drama rantaian terbaharunya, “Cinta Bukan Milik Kita”.

Menurut Fadzil, atau mesra disapa Haji Zeel, pada awalnya dia tidak yakin Khai mampu membawa watak berat, namun perasaan itu hilang selepas melihat sendiri lakonan penyanyi itu ketika penggambaran dijalankan.

“Mula-mula risau takut Khai tak boleh bawak watak berat, namun ternyata pertama kali bekerja dengan dia, hebat lakonan dia.

“Khai mudah bekerjasama, malah sangat disayangi oleh kru dan pelakon lain,” ujar Fadzil menerusi perkongsian di laman Instagram.

Tambah Fadzil lagi, watak yang dibawa oleh Khai juga berkait rapat dengan kehidupan sebenarnya, iaitu seorang anak berkorban menanggung kehidupan keluarganya selepas kehilangan ibu tercinta.

“Kebetulan watak yang dibawa Khai adalah seperti apa yang berlaku dalam kehidupannya. Seorang anak yang kematian ibu dan terpaksa menanggung hidup adik-adiknya,” katanya.

Dalam pada itu, Khai atau nama lengkapnya Muhammad Khairul Baharuddin turut berterima kasih kepada penerbit kerana memberi kepercayaan kepadanya untuk membawa watak tersebut.

“Alhamdulillah, terima kasih tuan Haji Fadzil untuk peluang ini. Saya anggap peluang ini adalah yang paling bermakna buat saya.

“Banyak sebab yang saya nak kongsi tetapi tak apalah saya simpan sendiri sahaja. Anda semua jangan lupa untuk tonton drama ini ya sebab jalan ceritanya sangat menarik,” katanya.

Malah pelantun lagu “Kerna Dia” itu bersyukur kerana berpeluang memperbaiki lakonan dengan tunjuk ajar barisan pelakon lain serta kru produksi di lokasi penggambaran.

Selain Khai, drama “Cinta Bukan Milik Kita” turut dibintangi Sharifah Rose, Kartina Aziz, Amer Noor dan ramai lagi. Drama itu bakal bersiaran di slot Akasia TV3 tidak lama lagi.