Pelakon Nelissa Nizam tidak dapat menahan sebak apabila mengenangkan pengalaman menjayakan wataknya sebagai Hanan menerusi drama rantaian “Bawah Payung Awan” musim kedua.

Walaupun penggambaran drama berkenaan telah lama berakhir, namun Nelissa atau nama lengkapnya Nelissa Edreena Nizam, mengakui dirinya berat hati untuk melepaskan watak Hanan.

Menerusi perkongsian video di laman Instagram, Nelissa dilihat menangis apabila pengurusnya menghubungi untuk bertanya khabar ketika dia sedang bersolek.

“Kisah lucu, ketika sedang bersolek pengurus hubungi saya. Terus menangis tanpa henti sebab rindu sangat apabila tiada ‘call time’ waktu pagi di telefon.

“Berakhir sudah watak saya sebagai Hanan. Di lokasi penggambaran saya tahan, tak nak cakap banyak sebab takut menangis, tetapi apabila sampai rumah, habis.

“Perkara ini normal kalau berada di lokasi penggambaran yang menyeronokkan dan terlibat dalam episod drama yang panjang. Sebaklah,” ujarnya.

Dalam perkongsian lain, Nelissa turut mendedikasikan ucapan penghargaan kepada barisan pelakon gandingannya serta seluruh kumpulan produksi yang menjayakan drama tersebut.

Tambah Nelissa lagi, pembabitannya dalam drama arahan Azri Izhar berkenaan dianggap sebagai peluang keemasan yang tidak dapat dilupakan.

“Terima kasih pada pengarah saya, Azri Izhar kerana beri peluang kepada saya, percayakan saya dan beri sokongan kepada saya hingga saya dapat buat yang terbaik.

“Gembira sangat kerana dapat pengarah yang berbakat, beri arahan dengan jelas, baik hati, kelakar, merendah diri dan macam-macam lagi. Terima kasih kerana beri kami peluang untuk bermain,” katanya.

Selain Nelissa, “Bawah Payung Awan” musim kedua turut dibintangi Nabila Razali, Ben Amir, Kodi Rasheed, Muaz Zabir, Riz Amin, Amyza Aznan dan ramai lagi.

“Bawah Payung Awan” musim kedua kini ditayangkan menerusi aplikasi Viu mulai 18 Julai 2024.