Bintang K-drama dan penyanyi serba boleh, Lee Joon Gi bakal membuat penampilan sulungnya di Malaysia menerusi 2024 LEE JOON GI ASIA TOUR in Kuala Lumpur di Mega Star Arena Kuala Lumpur pada 22 September 2024.

Dianjurkan oleh Lo-Fi Entertainment dan Hit Maker Entertainment, dengan Sliding Doors Entertainment selaku penganjur bersama, 2024 LEE JOON GI ASIA TOUR in Kuala Lumpur pasti akan mencatat kenangan indah buat peminat yang ingin melihat Lee Joon Gi secara langsung.

Peminat bukan sahaja berpeluang berinteraksi dengan Lee Joon Gi, malah dapat menonton persembahan menarik daripadanya yang terkenal dengan gerak tari dan vokal yang mengagumkan.

Sekadar makluman, Lee Joon Gi memulakan kerjayanya dalam bidang seni sebagai model dan mendapat peluang berlakon untuk watak sampingan sahaja. Namun namanya mula terkenal selepas menjayakan watak utama dalam filem “The King and the Clown”, diikuti dengan siri romantik komedi “My Girl” yang melonjakkan lagi namanya dalam industri.

Lee Joon Gi turut terkenal dengan gelaran ‘Raja Sageuk’ atau ‘Raja Drama Bersejarah’ kerana sering
melakonkan watak utama dalam banyak drama bersiri seperti “Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo”, “Scholar Who Walks the Night”, “Arang and the Magistrate” dan “Iljimae”.

scarlet heart
Lee Joon Gi bersama IU menerusi drama “Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo”

Sesuai dengan reputasinya sebagai pelakon serba boleh, beliau telah membintangi K-drama pelbagai genre seperti “Arthdal Chronicles”, “Again My Life”, “Flower of Evil” bersama Moon Chae Won, “Lawless Lawyer” dengan Seo Yea Ji dan banyak lagi. Lee Joon Gi membuat debut di Hollywood menerusi filem “Resident Evil: The Final Chapter”.

Sepanjang karier lakonannya, Lee Joon Gi telah memenangi pelbagai anugerah daripada Anugerah Grand Bell Korea Selatan, Anugerah Drama SBS, Anugerah Drama KBS dan juga di pentas antarabangsa, antaranya di Festival Filem Antarabangsa Hawaii dan Festival Filem Antarabangsa Shanghai.

Sebagai penyanyi, Lee Joon Gi telah mengeluarkan beberapa lagu yang mempamerkan gaya
yang berbeza. Beliau juga mahir dalam seni mempertahankan diri dengan tali pinggang hitam
dalam taekwondo, hapkido dan taekkyeon.

GS1Dblaa8AAOfD4

Pelbagai faedah ditawarkan kepada peminat untuk setiap pembelian tiket yang dijual menerusi www.ticketingtix.com mulai 26 Julai 2024 pada harga berikut, tertakluk kepada yuran pemprosesan RM4.

Zon VIP – RM798
(Faedah Peminat: Poster Ditandatangani Personal untuk 23 peminat, Poster Bertandatangan untuk 80 peminat, Foto Peribadi (1:1) untuk 30 peminat, Foto Berkumpulan (20:1) untuk 280 peminat, Soundcheck dan Sesi Selamat Tinggal.)

CAT 1 – RM668
(Faedah Peminat: Poster Bertandatangan untuk 70 peminat, Foto Berkumpulan (20:1)
untuk 20 peminat, Sesi Selamat Tinggal.)

CAT 2 – RM538
(Faedah Peminat: Sesi Selamat Tinggal.)

CAT 3 – RM358
(Faedah Peminat: Sesi Selamat Tinggal.)

GS1DblhbYAANVS6

Untuk maklumat lanjut mengenai 2024 LEE JOON GI ASIA TOUR in Kuala Lumpur, layari laman Facebook dan Instagram rasmi Lo-Fi Entertainment.