Ketua kumpulan K-pop INFINITE, Kim Sung Kyu mengumumkan konsert jelajahnya, ‘Kim Sung Kyu 2024 [LV3: Let’s Vacay] Asia Tour’ dengan Kuala Lumpur menjadi hentian pertamanya selama dua malam berturut-turut.

Konsert anjuran D-SHOW, dengan kerjasama Offbeat dan 43 itu dijadualkan berlangsung pada 10 Ogos 2024, jam 8 malam dan 11 Ogos, jam 4 petang di Zepp Kuala Lumpur.

Pengumuman konsert ini ternyata membangkitkan keterujaan buat para peminat yang bergelar INSPIRIT di Malaysia yang lama menantikan persembahan solonya buat julung kali di sini selepas 11 tahun.

[LV3: Let’s Vacay] merupakan kesinambungan konsert solonya, ‘[LV2: Like Your Vibes]’ yang diadakan pada tahun lalu dan ‘[LV1: Light & Voice]’ pada tahun sebelumnya. Pastinya ‘[LV3: Let’s Vacay]’ merupakan sesuatu yang tidak boleh dilepaskan oleh peminat yang menantikan kemunculannya selama ini.

ktlwiqzziv95t5sbe48m

Kim Sung Kyu berjaya mencipta nama sebagai figura K-pop terkenal pada 2010 selepas mengetuai kumpulan INFINITE dengan album mini pertama mereka “First Invasion”, yang merangkumi single utama “Come Back Again”, sekali gus mengukuhkan reputasi mereka sebagai generasi K-pop baharu.

Sejak itu, Kim Sung Kyu terus meluaskan cabang kerjayanya dalam pelbagai bidang hiburan Korea Selatan termasuk muzik, filem, rancangan TV, muzikal dan pengacaraan.

Selepas menamatkan perkhidmatan tentera pada tahun 2020, Sung Kyu kembali beraksi dengan penganjuran konsert solo “Shine Encore” selama tiga hari di Seoul. Selain itu, dia juga sering tampil dalam pertunjukan muzikal, serta melancarkan album mini ketiganya “Inside Me” dan terus aktif hingga kini.

Final kimsungkye seatingplan

Tiket boleh didapati melalui www.etix.com mulai 17 Julai 2024, jam 12 tengah hari. Tiket dijual dengan harga RM788 (VIP), RM728 (VIP BOX), RM688 (CAT 1) dan RM588 (CAT 2), tertakluk kepada yuran pemprosesan RM4 dan transaksi RM10.

Berikut adalah kategori tiket dan keistimewaan untuk peminat yang menonton konsert ini:

VIP – RM788
(Faedah Peminat: Foto Kad (1 Set 2 Versi), Poster Rasmi, Soundcheck, Foto Berkumpulan (setiap sesi 20 Orang. 120 peminat akan dipilih secara rawak), Poster Bertandatangan untuk 40 peminat yang dipilih secara rawak dan 8 peminat yang dipilih secara rawak bakal menerima Polaroid bertandatangan)

VIP BOX – RM728
(Faedah Peminat: Foto Kad (1 Set 2 Versi), Poster Rasmi, Soundcheck, Foto Berkumpulan untuk 20 peminat akan dipilih secara rawak, Poster Bertandatangan untuk 10 peminat yang dipilih secara rawak dan 2 peminat yang dipilih secara rawak bakal menerima Polaroid bertandatangan)

CAT 1 – RM688
(Faedah Peminat: Foto Kad (1 Set 2 Versi), Poster Rasmi, Foto Berkumpulan (setiap sesi 20 orang. 40 peminat akan dipilih secara rawak) dan Poster Bertandatangan untuk 30 peminat yang dipilih secara rawak)

CAT 2 – RM588
(Faedah Peminat: Foto Kad (1 Set 2 Versi), Poster Rasmi, Foto Berkumpulan untuk 20 peminat akan dipilih secara rawak dan Poster Bertandatangan untuk 20 peminat yang dipilih secara rawak)

kimshugkyu fansbenefit final

Untuk maklumat lanjut dan terkini mengenai konsert ‘Kim Sung Kyu 2024 [LV3: Let’s Vacay] Asia Tour’ di Kuala Lumpur, layari laman Facebook dan Instagram rasmi 43.